Relacja ze spotkania

Spotkanie, pomimo tego że nie zjawiło się zbyt wiele osób, było bardzo owocne i merytoryczne.

Pierwszym punktem, który został poruszony był termin wpłaty pieniędzy. Po dłuższej dyskusji stwierdziliśmy, że zmienimy punkt, który mówi o dowolnym dniu wpłaty. Ustaliliśmy, że lepiej jeśli będą to ustalone daty. Pieniądze będzie można wpłacać, w zależności od wcześniejszej deklaracji do pierwszego, lub do piętnastego dnia każdego miesiąca. Argumenty jakie się pojawiły, dotyczyły możliwości odkładania w nieskończoność momentu, w którym członek funduszu dokona wpłaty, na zasadzie: „wpłacę jutro”, oraz  możliwości wykorzystywania dowolności dnia wpłaty, do tego, żeby wpłacić pieniądze dopiero kiedy zdarzy się wypadek. Pewne znaczenie ma też kwestia organizacji. Tak jak wcześniej, pieniądze można wpłacać osobiście lub przelewem na konto. Oczywiście będziemy wystawiali pokwitowania za wpłaty. Postaramy się zorganizować dyżury, podczas których będzie można wpłacać kasę. Zawsze będzie też można umówić się indywidualnie poprzez telefon, czy maila.

Następnie pojawiło się bardzo ważne pytanie: „Co jeśli Funduszowi nie wystarczy pieniędzy na wypłaty?” Mamy nadzieję, że do takiej sytuacji nie dojdzie. Jeśli się jednak zdarzy, zrobimy wszystko, żeby pieniądze wykombinować. Najbardziej oczywistym pomysłem, jest organizacja specjalnej, benefitowej imprezy. Musimy jednak wziąć pod uwagę sytuację, w której pieniędzy i tak nie uda się załatwić. W takim wypadku zastrzegamy sobie możliwość wypłaty w niepełnej wysokości z późniejszym wyrównaniem. Tak, czy inaczej każdy dostanie pieniądze, które mu się należą.

Kolejnym tematem, była wysokość składek i wypłat. Ustaliliśmy to intuicyjnie, uznając że przy niższych kwotach, nie ma to sensu, natomiast wyższe byłyby mało realne.  Zdajemy sobie sprawę, że 100zł dniówka może być dla kogoś powodem, do tego żeby symulować, lub nawet faktycznie zrobić sobie krzywdę, jednak cała idea polega na zaufaniu i mamy nadzieję, że nie będzie dochodziło do takich sytuacji. Ostatecznie w trudnych sprawach decydowała będzie komisja. Istnieje też możliwość wykluczenia osoby, która będzie próbowała oszukiwać. Z drugiej strony rozumiemy, że osoba, która ucierpiała w wypadku może potrzebować pieniędzy nie tylko na jedzenie i rachunki, ale też na lekarza, opatrunki itp.

Na pytanie „Czy kurierzy pracujący na motocyklach/skuterach, również są objęci ubezpieczniem?” Odpowiadamy: na razie nie. Niestety na obecnym etapie nie możemy brać na siebie zbyt dużej odpowiedzialności i musimy wprowadzać wiele ograniczeń. Dlatego ubezpieczenie dotyczy tylko kurierów, tylko w czasie pracy (+30min na dojazd/powrót) i tylko na rowerach. Z czasem możemy poszerzyć listę sytuacji objętych ubezpieczeniem. Jeśli ktoś pracuje czasem na rowerze, a czasem na motorze, to jest ubezpieczony tylko od wypadku na rowerze.

Kolejne ważne pytanie to: „Od kiedy można wpłacać pieniądze?” Właściwie to już można, jednak będą one liczone tak, jakby były wpłacone w dniu uruchomienia Funduszu, które planujemy na 14.05.2011r.

Samo nasuwa się pytanie, gdzie odbędzie się otwarcie. Najbardziej prawdopodobnym miejscem jest Eufemia na terenie ASP przy Krakowskim Przedmieściu. Planujemy imprezę poprzedzoną aleycatem. Kolejną atrakcją będą goldsprinty. W trakcie imprezy będziemy też sprzedawać gadżety i jedzenie. Całkowity zysk z imprezy zostanie przeznaczony na działanie Funduszu. Niestety w obecnej chwili nie możemy zagwarantować, że otwarcie się nie opóźni, lub odbędzie w innym miejscu. Damy znać, kiedy wszystko będzie już pewne.

Zainteresowanie wzbudziło też „Na kogo założone jest konto  i dlaczego?” Konto założone jest na Darię, jednak nie ma to większego znaczenia, ponieważ posiadamy upoważnienia, więc nie ma obawy, że np. w przypadku jej nieobecności będą jakiekolwiek problemy. Wszyscy inni mieli powody, żeby konto nie było założone na nich.

Ostatnią z wątpliwości była kwesta zalegalizowania Funduszu w formie oficjalnej  fundacji. Ostatecznie stwierdziliśmy, że powrócimy do tego tematu za jakiś czas, jeśli będzie taka potrzeba. Podobnie jest z kwestią sponsoringu.

Pojawiły się też fajne pomysły:

Pierwszy z nich zakłada możliwość pomocy przez fundusz w sposób inny niż materialny, osoby poszkodowanej wypadku. Oczywiście w miarę potrzeb i możliwości. Chodzi tu o wszystko, z czym może być problem – od pomocy prawnej, po zaopiekowanie się kotem.

Ważną kwestią może być informowanie wskazanych przez członka osób o jego wypadku. Każdy będzie wypełniał formularz rejestracyjny, w którym będzie mógł podać osoby, które chciałby, żeby były jak najszybciej powiadomione o zdarzeniu.

Kolejny to włączenie do Funduszu innych miast. Prawdopodobnie będzie to skomplikowane, jednak mamy zamiar zmierzać w tę stronę. Im więcej osób będzie członkami funduszu, tym lepiej będzie on działał.

Na spotkaniu  wyłoniliśmy część komisji. Docelowo ma składać się ona z 5, lub 7 członków. Aktualnie są to Stachu i Luda (jako jeden głos), oraz Drążek (co ustaliliśmy już po jego wyjściu), poza tym 2 głosy przysługują założycielom.

Jak widać spotkanie znacznie rozwinęło ideę funduszu. Mamy też nadzieję, że nasze odpowiedzi były satysfakcjonujące.

Dziękujemy wszystkim, którzy poświęcili swój czas.

Jeśli ciągle istnieją jakieś wątpliwości lub pomysły, o których nie wiemy to zachęcamy do podzielenia się nimi.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Spotkanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s